دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج
مراسم تشییع پیکر هوشنگ ابتهاج، در مقابل تالار وحدت روز جمعه چهار شهریور ماه با خوانش سرود «ایران سرای امید» و شعر ارغوان با حضور پرشمار طرفداران این شاعر پیش از آغاز رسمی مراسم اعلام شده ، برگزار شد. پیش از آغاز مراسم در تالار وحدت، پیکر ابتهاج به خانه ارغوان رفت تا او برای آخرین بار با درخت ارغوان محبوبش وداع گوید. مراسم تدفین او در رشت امروز انجام می شود.

طالبان ۲۳ میلیون وب سایت را بست
جیب الله حقانی وزیر ارتباطات در دولت طالبان گفت: از زمانی که طالبان قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، دولت موقت بیش از ۲۳ میلیون وب سایت را به دلیل نمایش محتوای غیراخلاقی مسدود کرده است.

نماینده مجلس: پیش نویس توافق ایراداتی دارد
علی خضریان نماینده مجلس در توئیتی نوشت: با تمام ایرادات موجود پیرامون عدم تضمین واقعی و راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها در پیش‌نویس مذاکرات وین، آمریکایی‌ها همچنان به دنبال زیاده‌خواهی هستند. پاسخ مناسب این است که هر زمان آمریکا تحریم‌ها را لغو کرد، ایران به تعهدات خود ذیل برجام عمل می‌کند و این موضوع نیاز به مذاکره ندارد.

آیین‌نامه واردات خودرو ابلاغ شد
معاون اول رئیس‌جمهور سوم شهریورماه آیین‌نامه واردات خودرو را ابلاغ کرد؛ طبق این آیین‌نامه سقف واردات خودروی خارجی ۲۰هزار دلار است. همچنین کلیه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا عرضه خواهند شد و واردات خودرو‌های اقتصادی تا ۱۰ هزار دلار در صورت تولید و ساخت داخل مشمول مشوق‌های اقتصادی می‌شوند.

اعتراض مردم خوزستان به وزیر نفت در نماز جمعه
مردم خوزستان با حضور در مصلی نماز جمعه اهواز به مشکلات تنش آبی، کمبود آب شرب، خروج نفت خام از خوزستان، استخدامی های غیربومی و.. اعتراض کردند.

مکرون توپ در زمین ایران است
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه گفت سرنوشت احیای برجام به ایران بستگی دارد و توافق «مفید» خواهد بود حتی اگر همه چیز را حل و فصل نکند. وی در پاسخ به سوالی درباره شانس موفقیت مذاکرات احیای برجام، گفت که "اکنون توپ در زمین ایران است. "

احیای برجام ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده؟
جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس گفت: اگر بر چند محور اساسی که شامل تکنولوژی هسته‌ای موجود در ایران، نوع سانتریفیوژها، میزان و درصد غنی‌سازی، نحوه انتقال پول بعد از فروش نفت یا همان راستی‌آزمایی یا ضمانت‌های چندساله‌ای شرکت‌های سرمایه‌گذار است، تکیه کنیم به نظر من دغدغه‌ها رفع شده است و احتمال این که ظرف یک هفته الی ۱۰ روز آینده مذاکرات به یک سرانجامی برسد بسیار زیاد است.

چراغ سبز آمریکا برای سفر رئیسی به نیویورک
ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که آیا دولت آمریکا برنامه دارد برای سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران و همراهانش جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل روادید صادر کند یا نه، گفت: ما قبلا هم گفته‌ایم که کشور میزبان سازمان ملل هستیم و آمریکا در کل و طبق توافق با این سازمان وظیفه دارد برای نمایندگان کشورهای عضو برای سفر به مقر سازمان ملل روادید صادر کند.

بایدن: دستور حمله به تاسیسات وابسته به ایران را دادم
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای حمله نظامی اخیر این کشور به سوریه را به اطلاع مجلس نمایندگان و مجلس سنا رساند. او در این بیانیه آورده است: در بیست و سوم این ماه دستور حمله به تاسیساتی در شرق سوریه را صادر کردم که توسط گروه‌های وابسته به ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام هم در بیانیه‌ای مدعی شد که طی ۲۴ ساعت گذشته در حملاتی که به مواضع شبه نظامیان در شمال شرقی سوریه داشته «۴ نفر از آنها را کشته و ۷ موشک‌انداز را نابود کرده است»

تایید ورود کرونا به ایران، یک ماه قبل از اعلام رسمی آن
کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق وزارت بهداشت تاکید کرد: لازم نیست کسی کشف کند که ویروس اوایل بهمن وارد ایران شده بود زیرا این امر بدیهی است. قطعا ما هم معتقد هستیم بر اساس شناسایی قطعی و اطلاعات و مستندات امروز، به نظر می‌رسد اواخر دی یا اوایل بهمن، کرونا وارد ایران شده است.این اظهارات در حالی است که اعلام رسمی ورود کرونا به ایران در روز ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ انجام شده بود.

معاون رئیس جمهور، توافق ۲۵ ساله با چین را هم به نام دولت رئیسی زد
محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهوری گفت: دولت سیزدهم در آغاز به کار خود روابط را باکشور‌های همسایه را تقویت کرد و امضای تفاهم نامه ۲۵ ساله با چین از بزرگترین اقدامات این دولت است.

وزیر اقتصاد: می‌دانیم چه فردی از کجا نان خریده
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد عنوان کرد: در گذشته نزدیک به ۳۰ درصد میزان توزیع آردی که در کشور صورت می‌گرفت به فروش مشتری نمی‌رسید و الحمدالله در همین دو سه ماه که این طرح پیاده شده بدون فشار به مردم این حجم را شناسایی کردیم، وامروز می‌توانیم بگوئیم که چه فردی با کارت ملی از کدام نانوایی نان خریده، اما در واقع نانی خریده نشده و تنها آرد را برده است.

بایدن در آستانه احیای برجام تماس لاپید را نپذیرفت
به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، در سایه پیشرفت گسترده روند احیای توافق هسته ای، کاخ سفید درخواست راهبردی اسرائیل مبنی بر انجام گفت وگوی تلفنی میان جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا و یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل را نپذیرفت.

 

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها